Liesbeth Hensels

Liesbeth Hensels

Het papierporselein schilder ik in meerdere lagen over een “mal” en werk vervolgens met riet, wol, zaden of andere natuurlijke materialen die ook in de papierporselein zijn gedoopt. Tijdens de stook van 1240 graden branden de natuurlijke materialen weg maar ook het papier uit de papierporselein. Na de stook blijft porselein over.

Leon Strous

Leon Strous

Leon Strous (1957) kan zichzelf vanaf zijn jeugd niet anders herinneren dan dat hij bezig was met tekenen. Geleidelijk ontwikkelde hij zich daarna verder en kreeg opdrachten. Het illustreren van tijdschriften en enkele boeken, het ontwerpen van logo’s en het samenstellen van collages vormden lange tijd een belangrijk stuk werk dat hem veel plezier bezorgde. […]

Harry Agema

Harry Agema

Harry Agema (1946) maakt al meer dan 38 jaar keramiek. Harry maakt zijn werk in porselein. Hij experimen-teert, speelt, kleurt, componeert, verkent de grenzen en mogelijkheden van zijn materiaal. Altijd op zoek naar een nieuwe verbeelding, een sterke uitstraling. Verstilt en zacht in de serie Genesis en extravert in de serie Verzameld Geluk. Van organisch […]

Marijke Gémessy

Marijke Gemessy

Marijke Gémessy (1944) woont en werkt in Den Haag, maar is regelmatig in het buitenland aan de slag. Zij begon haar carrière als plateelschilderes bij de Porceleyne Fles. Dit schilderen met glazuur komt overal in haar werk terug, in haar vrije en in het monumentale werk. De kleuren lopen over, druipen en laten plekken vrij […]

Lebuïn D’Haese

Lebuïn D'Haese

Licht ironisch kijkt Lebuïn D’Haese (1956) naar ‘la coḿedie humaine’, bewogen kijkt hij naar ‘de mensheid en haar weedom’.Ẁat hij ziet en hóe hij dat ziet komt tot leven in zijn beelden. Hij blijft beeldend denken, beeldend handelen. Een sobere vormgeving, het weglaten van overtollige accidentalia, het strakke betomen van eigen gevoelsopwellingen zorgen ervoor dat […]